dinsdag 15 september 2015

Ontdekkingsreizigstertje

Daar zit ze dan. Op het omgekeerde deksel van de vormenstoof. Haar sokjes wéér uit. Een pollepel tussen haar teentjes.
Gehypnotiseerd kijkt ze naar de tv. Blije liedjes en poppetjes hebben haar volledige aandacht.
Ik geniet van het moment... Oh, wacht. Het is alweer voorbij.
Houten blokken vliegen door de woonkamer, een lekkende beker ligt ergens op de grond, overal stukken van haar rijstwafel. Een hond die het rampgebied niet tijdig kon verlaten.
Niets is veilig voor deze kleine ontdekkingsreizigster.
Ik vis nog maar eens het speeltouw van de hond uit haar mond. red een afstandsbediening van een wrede dood.
Als ik aardappels sta te schillen, zie ik vanuit een ooghoek twee voetjes vanachter de bank omhoog steken.
Eindelijk is het haar gelukt, ze heeft de rugleuning van de bank overwonnen en zit in de vensterbank.
Stilletjes speelt ze met een verstopt haakwerkje.
Toer na toer wordt vakkundig uitgetrokken.
Uren werk, op een hoopje in de stoffige vensterbank.
Nu zou je denken dat dit alles zwaar overdreven is, gedramatiseerd om het leuker te maken. Zodat het wat lekkerder wegleest.
Welnee, zo gaat het hier nou eenmaal.
De ene dag wat meer dan de andere. Heerlijk!
En dat haakwerk? Daar kijken we morgen wel weer naar. Of overmorgen, of..

Tja, weinig vooruitgang dus. Freddy en Jacques liggen in de kast te wachten tot ik weer verder ga.
En in de vensterbank ligt een nieuw projectje, een eigen ontwerpje. Benieuwd of het gaat worden zoals het plaatje wat ik in mijn hoofd heb.
Vast niet ;)

Liefs, Desirée

1 opmerking:

  1. Hahaha, het is leuk in je huis voor een kleine dreumes....

    BeantwoordenVerwijderen