vrijdag 4 september 2015

Populair

Ik ben lid van een aantal 'haakgroepen' op Facebook.
Inspiratie opdoen, patroontjes uitwisselen, elkaar helpen.
Best leuk. zou je denken. Ja, niet dus.
Ook in haakland zijn er trends. En aangezien de mens een kuddedier is, volgt iedereen elkaar.
Eendjes, truien, tunieken, poncho's, omslagdoeken.. You name it, de dames haken het.
De (identieke) creaties volgen elkaar in een razend tempo op. De een vaak nog afzichtelijker dan de ander.
Maar dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen.
Alles moet met de mantel der liefde overgoten worden.
Ook als er voor de 49343754092ste keer naar het zelfde patroon wordt gevraagd.
Of als iemand 'trots' een foto showt van haakwerk-slopende huisdieren.
Ik heb ooit eens iemand gevraagd of ze haar huisdier na het maken van de foto nog heeft bestraft.
Dat snapte ze niet, het was immers haar lieve hondje.
Toen ik haar daarop vertelde dat ik mijn lieve hondje toch echt wel genadeloos op zijn flikker zou geven als hij ooit zoiets zou doen, was ik opeens een dierenmishandelaar en het leven niet waardig.
Leuke avond was dat.

Tegenwoordig houd ik me braaf afzijdig. Help alleen wanneer ik denk dat iemand er ook echt iets mee doet, like foto's die ik echt tof vind en post er amper wat.
Al is dat natuurlijk te wijten aan mijn ontzettend trage tempo.
Ik voel de behoefte niet zo om 1000 meter garen per dag weg te haken. Soms is 10 al meer dan genoeg!
Het is een hobby! En hobby's moeten leuk blijven.

En om het helemaal leuk te houden, een paar vooruitgang-foto's van Freddy! "Bijna" klaar. Alleen nog zijn poten. Zijn verschrikkelijk lange, dodelijk saaie, lange poten.
Had ik al  gezegd dat zijn poten lang zijn? Nouja, dat dus. Freddy ligt nu dus zielig in de kast, zonder zijn poten, omdat ik dat een pokkewerk vind. Arme Freddy!








Liefs, Desirée

1 opmerking:

  1. heej hoi, groot gelijk dat je niet met de meute meeloopt...
    En wat Freddy betreft, die ziet er nu al gaaf uit!
    groetjes uit Tilbug....

    BeantwoordenVerwijderen