zaterdag 24 december 2016

Bedankt!

Kerstavond 2016, het jaar is alweer bijna voorbij.
Het jaar dat mijn peuter een kleuter werd en naar school ging. Het jaar dat de dreumes een echte peuter met bijbehorende streken werd.
En natuurlijk het jaar dat de meisjes heel erg onverwacht grote zussen van een klein baby-broertje werden.
Een broertje wat inmiddels groeit als kool en van oor tot oor straalt als hij aandacht krijgt van een grote zus.
Wat ben ik trots op die kleintjes!
Zoveel veranderingen in die korte periode en waar we ons allemaal zo dapper mogelijk door hebben geworsteld.
Zoveel mensen die ons op allerlei manieren hebben geholpen.
Tassen met kleertjes, speelgoed en zelfs flesvoeding voor de kleine man.
Opa en oma die oppassen, vrienden en buren die auto's uitlenen..
De nieuwe mensen die we hebben leren kennen.
Een schoolplein-oma die een zelf-gebreide trui aan mijn kleuter gaf (en zelfs voor peuter en baby aan het breien is geslagen!)
Vrienden die de afgelopen dagen kerstpakketten kwamen brengen, een vleespakket om de deur gooiden, biertjes kwamen brengen. Ik hou van jullie! Echt waar! Wij allemaal hoor.
Wat een warmte in deze kille wereld.

Ook mijn lieve kleuter brengt een beetje warmte in de wereld.
Vlak voor 5 december werd haar beste vriendinnetje ziek en werd opgenomen in het ziekenhuis.
Elke dag vroeg ze me hoe het met haar ging en of ze alweer thuis was.
Toen het duidelijk werd dat haar vriendinnetje nog wel een tijdje afwezig zou zijn kwam ze met een bijzonder verzoek.
Of ik een Elsa-pop voor haar vriendinnetje wilde maken.
'Gewoon, mama. Omdat jij de allerbeste haker bent en ik mijn vriendinnetje heel erg mis'.
Als je mij een klein beetje hebt gevolgd, weet je dat ik amper in opdracht haak. Maar dit kon ik natuurlijk niet weigeren.
Een weekje later werd ze door beide dames en een aantal vriendinnetjes helemaal goedgekeurd.

Gister was het dan zover. Haar vriendinnetje kwam eventjes op school en kreeg de pop.
Helaas heb ik het moment moeten missen, maar uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat het vriendinnetje er erg blij mee is!

Lieve lezers ook bedankt! Voor het lezen van onsamenhangende posts, periodes van stilte, voor het begrijpen van de chaos!
Voor het aankomende jaar staat meer van het zelfde gepland.
Ooit komt er een einde aan mijn lange, lange work-in-progress lijst en kan ik jullie weer eindeloos spammen met foto's!

Fijne feestdagen iedereen!
En de allerbeste wensen voor het aankomende jaar.
Liefs, Desiree




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen