vrijdag 14 juli 2017

In de ban van de Bir

Wie mij volgt op Facebook en Instagram heeft ze al een paar keer voorbij zien komen.
De Birren van en voor mijn kindjes.
En voor de juffen van de Kleuter.
Bir is populair!
Iets minder dan een jaar geleden kocht ik het boekje "Ik ben Bir en ik ga logeren" van Niki Peeters.
Het plan was om alle patronen  in het boekje te haken voor baby's eerste verjaardag.

Dat plan faalde (uiteraard) jammerlijk.
Wel is Baby-Bir al een tijdje af en wordt er liefdevol op gekauwd en gesabbeld.
Kort daarna zag de directrice van de school van Kleuter ons met Bir en ze wilde er ook graag een. Voor een neefje of nichtje wat binnenkort wordt geboren.
Peuter wilde ook en Kleuter kon natuurlijk niet achterblijven. Birren voor iedereen!!


Peuter en Kleuter hebben zelf kleuren uitgezocht ik haakte ze. Allemaal verschillend van grootte, net als de kindjes!
En wat zijn ze er gek mee! Peuter sleept Bir overal mee naartoe, raakt hem daardoor ook wel eens kwijt. (Gelukkig hebben we hem tot nu toe altijd nog teruggevonden)
Kleuter slaapt er het liefst mee en in het weekend mag hij mee naar beneden.

En nu is er een nieuw Bir-boekje uit. "Ik ben Bir en ik ga op vakantie".
En ik heb hem! Zo blij als een kind ben ik er mee!
De meisjes ook, die hebben al een complete garderobe voor hun Birren uit gezocht.
Jammer genoeg moeten de dames en hun Birren nog maar even geduld hebben.
Eerst het allerleukste patroon uit het boekje maken! En die is gelukkig al bijna klaar.


Oef, het olifantje wordt ons nieuwste vriendje. En iets zegt me, dat ook Oef heel snel een paar zusjes heeft om mee te spelen.

Liefs, Desiree











Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen